Inspirace: Když Vám hvězda rozsvítí vánoční stromek

20. 2. 2019 | Inspirace

URW_clanek_hvezdaProstě mu zavoláte. Nebo lépe řečeno využijete toho, že můžete, a poprosíte kolegy v zahraničí, aby populárního hollywoodského herce pozvali do Prahy. A on přijede. Protože vaše značka na světovém poli něco znamená, i když ji v Česku málokdo zná. Bára Sádlová letos s kamarádem Igorem Lorencem nastoupila do European Graduate Programme společnosti Unibail-Rodamco-Westfield a právě hvězda Lásky nebeské na Chodově byla jedním z prvních úkolů, které tu dostala.

Bill Nighy rozsvěcí stromek v českém obchodním domě, čteme ve zprávách a říkáme si: Cože?

Bára: To byla pecka akce! Vyzdobili jsme letos Centrum Chodov ve stylu Lásky nebeské, protože je to oblíbený vánoční film spousty lidí, a říkali jsme si, že by bylo super, kdyby nám ho přijel rozsvítit filmový Billy Mack, tedy britský herec Bill Nighy. No, a on přijel.

 

To zní, jako že jste zvedli telefon s “Hi Bill” a všechno vyřízeno.

Bára: Tak to samozřejmě nebylo. Byla to produkčně obrovsky náročná akce a ten jeden den se připravoval měsíce. Dělala se na tom jen z hlediska marketingu spousta věcí – reklamní kampaň, videa, tiskovka, organizace charitativního promítání a mnoho dalšího – a my to z Prahy koordinovaly jen dvě – naše marketingová manažerka a já. Hrozně moc mi to ale profesně dalo. Během těch dvou měsíců, co jsem se na tom podílela, jsem se naučila tolik věcí, ke kterým bych se v jiných firmách nikdy nedostala. Vidět profesionály pracovat, vidět, jak do sebe všechny jednotlivé díly zapadají, to byla obrovská zkušenost.

 

Není to na úvod pro nováčka docela sousto? Vždyť ve firmě působíte vlastně jen chvilku.

Igor: Ten program, ve kterém jsme, není ve stylu “najmeme si absolventa, co nám bude kopírovat dokumenty, a po roce uvidíme, co dál”, nejde ani o klasický trainee program, ale o permanent placement. To znamená, že jsme vlastně rovnou nastoupili do “ostré” pozice, ve které se budeme rozvíjet i po konci programu. Od prvního dne nám tu dali jasně najevo, že jsme asset a pro firmu máme jistou přidanou hodnotu.

 

Za dobu programu si těch pozic ale přece jen vyzkoušíte víc.

Igor: Ano, tři různé pozice ve třech různých odděleních. Já to beru tak, že se člověk daleko lépe připraví na to, co chce dělat, když pochopí, co se děje i na jiných odděleních mimo něj. A taky jsme pořád ještě absolventi, takže i když si zrovna myslíme, že nás něco baví, možná díky rotacím odhalíme, že by nás něco jiného bavilo ještě víc. I když za mě je to v Operating management zatím 100% match.

 

Čím se Operating management zabývá?

Igor: Operating management má ve své kompetenci vypracování strategie a exekuci krátkodobých i dlouhodobých plánů každého centra. Jsme zodpovědní za to, aby byla naše centra profitabilní a aby měla přidanou hodnotu pro zákazníka i firmu jako takovou. Dáváme taky dohromady finanční plány, analyzujeme výkonnost a hledáme další potenciál růstu. Je to výborná kombinace všeho od kreativy až po exekutivu a pro mě možnost, jak kombinovat analytickou i interpersonální část práce, protože jsou po mně vyžadovány jak analytické, tak i komunikační dovednosti.

 

Báro, ty v marketingu řešíš co dalšího?

Bára: Já dělám v marketingu pro Centrum Chodov, takže řešíme, jakou image centrum má, být pro zákazníky atraktivní, aby přišli a aby si to tu co nejvíc užili. Nákupní centra podle nás nemají být jen místa, kam přijdete, nakoupíte a zase odejdete. Měla by to být místa, kde se lidé potkávají a rádi tráví čas. Na podpoře téhle myšlenky pracuji s naší marketingovou manažerkou, zároveň mám ale i svoje menší projekty. Navázali jsme například spolupráci s jazykovou školou, která v centru pořádá zdarma lekce angličtiny, mým úkolem bylo zajistit, aby o nich lidi věděli a využili je. Při devadesátém výročí Mickey Mouse jsme během listopadu pořádali Hon za pokladem myšáka Mickeyho, to byl taky můj projekt. Je toho hodně, člověk se vážně nenudí.

Igor: Tak to můžu podepsat. Někdy je tu potřeba pracovat ve vysokém tempu, což není pro každého. Jsme ale velmi organizovaní a každý přesně ví, co se od něho očekává, tak se to dá zvládnout.

Processed with VSCO with e3 preset

Protože se toho musí hodně udělat a je vás na to jen pár?

Igor: Musíme pracovat efektivně, což dává smysl. Vezměte si, že firma provozuje v Česku a na Slovensku čtyři obrovská obchodní centra a dělá to dohromady jen pár desítek lidí.

Bára: Je to korporát, ale taky start-up, malá velká firma. Já jsem dřív vždycky pracovala v korporátech a byla zvyklá na to, že je spousta věcí řízená ze zahraničí, což je tady do určité míry taky, ale je tu i neuvěřitelný prostor pro lokalizaci podle českého zákazníka. Hrozně se mi líbí, že spoustu projektů a eventů sdílíme, můžeme si půjčovat nápady a zázemí a prostředky firmy jsou taky super – máte finance na to, realizovat v podstatě cokoli, co vás napadne. Samozřejmě pokud to dává smysl a je to něčím přínosné. Máte ale taky hodně zodpovědnosti.

 

A co kolegové, jak si rozumíte?

Bára: Nejsme jedni z mnoha nabraných, letos jsme v programu jen dva, tak nás všichni znají a my zase známe je. A máme super vztahy, potkáváme se i mimo kancelář, jezdíme na zahraniční semináře. I vysocí manažeři si na nás udělají čas, když máme dotaz nebo si nevíme rady. Je to hodně přátelská atmosféra.
Igor: Je prostě vidět, že si tu lidi opravdu pečlivě vybírají tak, aby si vzájemně sedli a byli stejně naladění.

 

Možná nás teď čtou studenti, které program zaujal. Co byste jim vzkázali?

Igor: Ať se nebojí a pošlou přihlášku. URW graduate programme je sice žádaný a dostat se sem je náročné, na všechno se však dá připravit. A kdyby měli ohledně programu otázky, klidně se nám můžou ozvat.

Bára: Ani já jsem neměla druhý jazyk na úrovni B2, jak se požadovalo, ale řekla jsem si, že sem prostě chci, tak jsem oprášila španělštinu, udělala si kurz analytiky, protože se vyžadovaly i analytické schopnosti, a vidíte, jak to dopadlo. Jestli vás tohle odvětví zajímá a chcete něco dokázat, nebojte se a pojďte do toho.